Sådan handler du med os

HANDELSBETINGELSER

Leverings- og betalingsinformation
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra HOMEfactory

HOMEfactory
CVR 26998158

Webshop
Solvang 16 A-B
3450 Allerød
info@homefactory.dk 

 

Butik
Vesterbrogade 37
1620 København V
butik@homefactory.dk 

Betaling
Når du bestiller en vare på homefactory.dk, vil du straks modtage en ordrebekræftelse på mail. Herefter vil din ordre blive pakket og afsendt fra lageret. Har du bestilt bestillingsvare, vil disse blive afsendt, så snart de er på lager. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen bliver afsendt.

Du kan betale med følgende betalingskort på homefactory.dk:
Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay

Vi tager ikke kortgebyrer. Dine kontooplysninger, som bliver indsamlet ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til Nets via krypteringsformen (SSL), som kun er forbeholdt dig og Nets. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger. 

Ved bankoverførsel, overføres beløbet til: Nordea 2255 5366160495

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort eller Mobilepay, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Levering til Danmark

Den forventede leveringstid er 2-14 dage – dette vil fremgå på produktet ved bestilling. Leveringstiden afhænger af, om produktet er på lokal- eller fjernlager. Hvis et produkt ikke er på lager, vil den forventede leveringsdato fremgå af produktet. Ved ændringer i din ordre, herunder leveringstid, vil du blive kontaktet hurtigst muligt.

HOMEfactory kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller hændelser hos det pågældende fragtfirma.
 

Vi sender til hele Danmark inkl ikke brofaste øer med gratis fragt på alle ordrer over kr 399,-
Ordrer under kr 399,- vil blive pålagt en fast fragtpris på kr 25,-

Paller bliver leveret til kantsten til den leveringsadresse, som der er angivet ved bestillingen.

Pakker leveres til nærmeste pakkeshop, erhvervs- eller privatomdeling.
Dine varer sendes med GLS eller Freja.


Bemærk: Giver du fuldmagt til, at pakken må stilles, er det på eget ansvar. Alle varer der sendes med fragtmand ville blive stillet ved kantsten.

GLS leveringer: Alle pakker med en vægt under 20 kg, maximal længde 200 cm eller max omkreds 300 cm sendes med GLS. 
 

Produktinformation

Varens særlige egenskaber oplyses på homefactory.dk. 
Besvarelse af supplerende oplysninger eller spørgsmål i forlængelse af de eksisterende oplysninger, kan opnås på mail: info@Homefactory.dk

 

Priser

Ændringer i pris kan forekomme, alt efter dit bestillingstidspunkt. Dette skyldes, at priserne er dagspriser og ofte ændres løbende. Din bestilling på HOMEfactory er accepteret, når du modtager din ordrebekræftelse. Du vil blive faktureret den pris, der er gældende på bestillingsdatoen. Alle priser er vist inkl. Moms.

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.  
 

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Risikoen ved at bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, overgår først til køber, når varen befinder sig i købers varetægt.

Ansvarsfraskrivelse og garanti
Homefactory.dk er ansvarlig i henhold til dansk rets ufravigelige regler. 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@Homefactory.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for møbler
Udgifterne til returnering af disse varer forventes ved store møbler højst at komme til at koste 1000,-.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi tilbageholder betalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Varen sendes til:

HOMEfactory
Solvang 16A-B
3450 Allerød

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Skriv til info@homefactory.dk for denne løsning.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden, du sender varen. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen skal kun sendes retur efter aftale med HOMEfactory. 

Kunden kan udøve sin reklamationsret ved at sende en e-mail til info@homefactory.dk 

I forbindelse med reklamationen skal kunden oplyse HOMEfactory, hvori fejlen eller manglen består, ligesom kunden skal oplyse relevant fakturanummer. Kunden opfordres til at give en detaljeret redegørelse for fejlen eller manglen for at sikre en effektiv afhjælpningsproces.
 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos HOMEfactory og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på HOMEfactory er HOMEfactory

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger, vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@Homefactory.dk

Cookies
For at sikre den bedste brugeroplevelse på vores webshop bruger vi cookies.

Når du besøger www.homefactory.dk anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i webshoppen, styre købsflow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: info@homefactory.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr    

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.06.2023